Intervenția se adresează autorităților locale, instituțiilor publice și structurilor inițiate de acestea și vizează nevoia N2. Creșterea calității și diversificarea serviciilor turistice și de recreere în Clisura Dunării - cu adresare directă către investițiile care sprijină comunitatea.
Intervenția sprijină și N1 - Investiții în infrastructura mare - nevoie cu care este complementară în sensul în care va crea cadrele cooperării între Administrațiile publice pentru a iniția proiecte de anvergură pentru dezvoltarea infrastructurii mari.
Dezvoltarea turistică a zonei necesită o dezvoltare permanentă și a serviciilor publice oferite turiștilor și locuitorilor; fără aceste servicii, oricât de mult s-ar dezvolta mediul economic în domeniul turismului, regiunea ar fi puțin atractivă atât pentru turiști care nu ar avea acces la servicii de calitate (medicale, transport, spații de parcare, zone de recreere și petrecere a timpului liber etc.) cât și pentru localnici, favorizând tendința migraționistă și așa destul de crescută și reducând bazinul forței de muncă și cel antreprenorial atât de necesar dezvoltării zonei.
Intervenția va finanța investițiile realizate de Administrațiile publice locale și Instituțiile din regiune pentru a crește calitatea infrastructurii și serviciilor de bază la nivel local.
Intervenția presupune investiții de interes public care pot fi puse gratuit la dispoziția utilizatorilor sau investiții generatoare de venit pentru beneficiarii eligibili. Pentru proiectele generatoare de venit, solicitantul va asigura co contribuție proprie minimă de 35% din valoarea proiectului.
Măsura este una complementară celor adresate sectorului privat; investițiile finanțate să potențeze și să sprijine dezvoltarea sectorului privat și creșterea atractivității pentru tineri de a iniția afaceri sau de a se angaja pe termen lung în turism și servicii în comunitățile din Clisură.
Intervenția vizează întreg teritoriu GAL respectiv R40, R27, și R4.PR din PNS.
Tipul sprijinului: rambursarea costurilor eligibile efectiv suportate de către beneficiar
Rata sprijinului:
Alte informații relevante legate de acordarea sprijinului:
Nu este cazul
Valoarea sprijinului/ proiect (euro):
Intervenția NU face obiectul evaluării specifice a ajutorului de minimis.
Acțiunile sprijinite
Vor fi complementare cu alte proiecte ale Administrațiilor și instituțiilor publice cu finanțare din PNS, POR sau Programul Transfrontalier România-Serbia;
Proiectele vor include acțiuni specifice Strategiilor de tip ”sate inteligente”.
Măsura este una specifică acțiunilor care sprijină dezvoltarea turismului în regiune și se limitează la acțiuni specifice dezvoltării turismului sau dezvoltării serviciilor locale care să fie accesate de turiști fiind importante și pentru locuitori.
Obiectivele proiectelor
Proiectele vor dezvolta infrastructura comunitară din teritoriul GAL dezvoltând acțiuni specifice ”satelor inteligente”;
Sunt excluse intervențiile în infrastructura mare de drumuri sau rețele de utilități de interes public.
Valoarea adăugată LEADER
Finanțările în cadrul acestei măsuri vor avea o pondere substanțială în totalul finanțărilor pentru infrastructura și serviciile publice rurale din Clisura Dunării ceea ce scoate în evidență valoarea adăugată a LEADER la dezvoltarea spațiului rural românesc. De asemenea, decizia de la firul ierbii a proiectelor finanțate va contribui substanțial la creșterea încrederii locuitorilor în instrumentele de finanțare și în programele UE în general;
Pentru teritoriu - finanțarea GAL este una dintre sursele principale de finanțare în teritoriu nu atât prin valoarea totală a finanțărilor cât prin numărul de proiecte și intervenții finanțate în teritoriul GAL. GAL își întărește relația cu Autoritățile locale și Parteneriatul pentru dezvoltarea teritoriului își crește capacitatea de acțiune în teritoriu.
Valoarea adăugată este dată de impactul măsurii la nivelul teritoriului - măsura va acoperi peste 60% din UAT din teritoriul GAL și va genera oportunitatea de inițiere de noi proiecte în domeniul privat.
Un alt aspect care ține de valoarea adăugată este legat de ponderea măsurilor de tip ”smart village” și de punctarea caracterului inovativ al proiectelor depuse.
Inovarea este dată de următoarele aspecte: